In Europa - Reisverslagen van Erik Bosman - WaarBenJij.nu In Europa - Reisverslagen van Erik Bosman - WaarBenJij.nu

In Europa

Al vanaf jonge leeftijd wil ik een wereldreis maken. Vanuit Europa, via het midden oosten, naar Caïro en Kaapstad. Vervolgens Australië verkennen en daarnaar oversteken naar Vuurland. Dan via Zuid, Midden en Noord Amerika naar Alaska en via Azië terug naar Europa. Om deze reis mogelijk te maken deed ik mee met het Levensloop programma. Helaas stopte de overheid dit programma. Dan maar geld sparen voor een jaar of twee onbetaald verlof. Totdat mijn werkgever de verlofregeling aanpaste. Het werd mogelijk een deel van het verlof vijf jaar lang op te sparen. Door het verlof van het ene jaar naar achteren te schuiven en het verlof van het volgende jaar naar voren te halen en daar het gespaarde verlof bij op te tellen kan ik een half jaar wegblijven. Genoeg om iedere vijf jaar een etappe van mijn wereldreis te doen. Dit jaar is de eerste etappe aan de beurt. Na lang wikken en wegen besloot ik naar Australië te gaan. Maar toen kwam corona en gooide Australië de grenzen voor buitenlanders dicht. Volgens het reisadvies van Buitenlandse zaken mogen Nederlanders eigenlijk alleen binnen Europa vrij reizen. Dus de eerste etappe wordt Europa.

Door corona heb ik het afgelopen half jaar voornamelijk thuis gezeten. Letterlijk gezeten! Het komende half jaar wil ik meer bewegen. Dus niet met een autootje of openbaar vervoer kris-kras door Europa, maar op de fiets naar de bron van de Rijn en dan door naar Malta. Door corona zit Turkije op slot, daarnaast wordt er op de grens tussen Turkije en Syrië nog steeds gevochten. Als ik vanuit Malta naar het Oosten reis, kom ik niet ver. Dan maar naar het Westen. Via Sardinië naar Barcelona. Rondje Spanje en via de Veloroute du Soleil weer naar het Noorden. Deze blog geeft een verslag van mijn vorderingen en observaties onderweg. Veel plezier bij het volgen ervan.